31.10.09

Bewaar Wat

Gisteren naar Museum het Kleine Veenloo in Veenendaal geweest voor de opening van Bewaar Wat, de tentoonstelling waar ik een gedicht voor heb geschreven. Toch leuk, een bordje met je naam erop.




Het geheel ziet er zo uit, de kunstwerken zijn van Chantal van Stilhout (papierdruk) en Awatif el Badui (schilderij) en op het bordje aan de muur dan mijn gedicht en uitleg over ons thema 'In de kinderschoenen'. Dit heb ik geschreven:

Passen

Ik ben de trotse bezitter
van een veterstrikdiploma, toch
raak ik regelmatig in de knoop.

Mijn leven is enkel te begrijpen
door vergevorderde padvinders,
maar zelf probeer ik liever
mama’s hoge hakken en
wankel van het ene meubel naar
het volgende verhaal.

Mijn oma is een meisje van sepia.
We mogen allebei geen
lippenstift van onze moeders.

De wereld bestaat
nog niet in mijn maat.
Ik ruim mijn kamer op en
oefen met het loskomen
van kleine kapotte dingen.

Mijn voeten hebben altijd onthouden
dat anderen de grote mensen zijn.

Geen opmerkingen: