19.7.10

Van die momenten waarop ik volwassen zou kunnen zijn

- Als ik sta te strijken.
- Als ik sta te strijken en als het dan helpt. Niet speciaal tegen kreukels, maar omdat het op aaien lijkt.
- Als ik weet dat je het desondanks niet direct op je eigen lijf moet proberen.
- Als ik het dan toch vrij direct op mijn eigen lijf probeer. Iets met handelingsbekwaam of zo.
- Als ik op het aanrecht klim, in plaats van dat iemand me erop moet tillen.
- Als ik eindelijk op het aanrecht zit en als niemand dan zegt wat er moet gebeuren.
- Als ik me meen te herinneren dat je brandwonden minstens tien minuten moet koelen onder lauw stromend water.
- Als ik begrijp dat ik hoe dan ook nooit zo hard zal kunnen huilen dat het als ‘stromend’ gekwalificeerd kan worden.
- Als ik kan stoppen met huilen zonder dat iemand zegt dat dat moet.
- Als ik ervan overtuigd ben dat ik heus wel zou kunnen stoppen met huilen zonder dat iemand zegt dat dat moet.
- Als dat dan toch niet lukt.
Dan niet.

Geen opmerkingen: