24.3.13

Meander

Naar aanleiding van haar winst in de Meander Poëziewedstrijd, wijdt e-zine Meander een speciale aflevering aan Ellen van de Corput. Naast een interview met en gedichten van haar, koos zij werk uit van drie andere dichters. Ik voel me vereerd dat ik een van die dichters ben (samen met Roel Weerheijm en Meliza de Vries).

 Haar mooie woorden over mijn werk luiden:

Het is altijd bewonderenswaardig wanneer iemand zowel poëzie als proza schrijft, en dat allebei goed doet. Haar gedichten hebben vaak ook iets prozaïsch; al lezende zie je verhalen en personages voor je. De originele, mooie zinnen die haar gedichten afsluiten maken dat je ze wilt herlezen.


Ironisch genoeg zijn mijn gedichten nog iets prozaïscher uitgevallen dan de bedoeling was: de witregels zijn weggevallen. Maar ik ben hoe dan ook blij met deze publicatie.

Je vindt het hele nummer hier. Inmiddels met witregels!

Geen opmerkingen: